Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, October 29, 2010

Taliban bunuh 14 tentara AS dan musnahkan 4 tank

Seramai 14 tentera AS terbunuh dan lain-lain cedera di wilayah Kandahar Afghanistan pada Khamis, 28 Oktober, setelah serangan yang dilakukan oleh para pejuang daripada Imarah Islam Afghanistan.

Pejabat urusan Maklumat Mujahidin Taliban di wilayah Kandahar mengatakan: "Serangan Taliban yang terjadi semalam mengakibatkan empat tank musuh hancur sebagai akibat dari letupan bom IED di Direktorat Shah Wali Kot, serangan pertama menghancurkan sebuah tank musuh pada pukul tujuh pagi terakhir oleh alat letupan, menewaskan 7 tentera AS dan pasukan musuh langsung bergerak mengevakuasi tubuh tentera mereka dengan helikopter dari tempat kejadian, dan kemudian menjatuhkan bom di tank yang telah hancur tersebut, yang puing-puingnya masih dibuat tersebar di TKP. "

"Tank musuh kedua hancur dalam suatu proses yang sama setelah beberapa jam berlaku serangan yang pertama, dan masih di wilayah tersebut, dan di sini juga menewaskan 7 tentera AS, menambah:" Dan saya telah menghancurkan dua tank musuh pada petang harinya dengan improvisasi alat letupan , yang mengakibatkan kehancuran tank secara penuh, membuat tentera asing terbunuh dan terluka, "kata juru bicara Taliban.

Kenyataan Taliban ini datang, menyusul selepas Taliban mendedahkan bahawa pasukan AS telah mengevakuasi diri di salah satu pangkalan tentera mereka di direktorat Marja wilayah Helmand Afghanistan Selatan. (Fq / imo)

0 comments:

Post a Comment

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP