Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, October 21, 2010

SAPP tetap bertanding, Batu Sapi tiga penjuru

PENAMPANG, 21 Okt -- Harapan Parti Keadilan Rakyat (PKR) untuk mencapai persetujuan dengan Parti Maju Sabah (SAPP) agar pilihan raya kecil kawasan Parlimen Batu Sapi akan menyaksikan pertandingan satu lawan satu dengan Barisan Nasional (BN), tidak menjadi kenyataan apabila SAPP bertegas dengan pendiriannya untuk meletakkan calon sendiri.

Dua parti itu mengadakan rundingan selama sejam di sini hari ini, dengan PKR diwakili bendahari agungnya William Leong Jee Keen dan SAPP oleh presidennya Datuk Yong Teck Lee.

Bagaimanapun, kedua-dua pihak bersetuju untuk tidak berkempen menentang satu sama lain dan menjadikan BN sebagai sasaran bersama dengan harapan pilihan raya kecil pada 4 Nov itu boleh dijadikan "sumber rujukan" oleh parti pembangkang apabila mengadakan rundingan pada masa akan datang.

SAPP akan mengumumkan calonnya Sabtu ini, manakala Leong sekadar berkata PKR akan mengumumkan calonnya "sedikit masa lagi".

BN akan mengumumkan calonnya daripada Parti Bersatu Sabah (PBS) Ahad ini.

Kerusi Parlimen Batu Sapi kosong berikutan kematian penyandangnya Datuk Edmund Chong Ket Wah daripada PBS dalam nahas jalan raya di Tanjung Aru pada 9 Okt.

Kawasan Parlimen itu mempunyai 25,582 pengundi berdaftar, termasuk 1,535 pengundi pos.

Hari penamaan ialah pada 26 Okt.

-- BERNAMA

0 comments:

Post a Comment

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP