Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, October 26, 2010

John Howard selepas Bush dibaling kasut

Perbuatan membaling kasut terhadap tokoh awam semakin menjadi trend sekarang ini. Kali ini, mereka yang menjadi sasaran lontaran kasut dan menjadi bahan berita hangat adalah John Howard, mantan Perdana Menteri Australia.

Apa motif pelemparan sepatu itu? Perang Iraq.

Peter Gray yang menjadi pelaku pelemparan kasut itu terhadap Howard. Namun sayangnya, meleset. Gray mengatakan, kasut itu tidak mengenai Howard kerana ia melemparkannya seperti seoang perempuan sahaja.

Aksi itu sendiri terjadi pada acara ABC's Q & A. Lucunya, selesai acara itu, Gray dibanjiri telefon dari temannya yang mengatakan bahawa dia tidak becus membaling kasut.

Dua kasut dilemparkan, tetapi tidak satupun yang mengenai Howard. Ketika itu Howard baru sahaja selesai menjawab soalan tentang perang Iraq.

"Banyak orang mengatakan bahawa saya melempar seperti seorang gadis," kata Gray. "Saya jelas bertujuan untuk melemparkan kasut saya padanya."

Gray mengkritik Howard tentang keputusannya pergi berperang di Iraq.

"Itu untuk orang yang mati di Iraq," teriak dia sambil melemparkan kasut.

Seorang ahli perempuan penonton kemudian berteriak: "Tangan anda penuh darah!", Sebelum berjalan keluar dari studio.

Bagaimana dengan tanggapan Howard?

"Apakah ada orang di sini yang tahu kasut itu?" "Howard bercanda selama wawancara studio dengan Macquarie Radio. "Saya telah dilempari kasut oleh pakarnya jadi kenapa saya perlu bimbang tentang hal itu?" (Sa / heraldsun)

0 comments:

Post a Comment

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP