Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, October 2, 2010

Israel culik sekitar 500 anak Palestin setiap tahun

Ansar al-Asra, sebuah organisasi hak asasi manusia, melaporkan Khamis kelmarin (30 September) bahawa Israel menculik sekitar 500 tahanan Palestin di bawah usia 18 tahun setiap tahun dan masih ada sekitar 310 daripada mereka di penjara Israel.

Organisasi ini menegaskan bahawa Israel telah mencipta undang-undang tentera rasis yang membolehkan anda melakukan penangkapan dan penyiksaan terhadap tahanan Palestin, menambah bahawa pengutukan antarabangsa berkali-kali tidak menghalang Israel daripada melakukan kesalahan tersebut.

Ansar al-Asra mencatat bahawa Israel mengenalpasti anak-anak Palestin sebagai mereka yang di bawah usia 16, sementara anak-anak Israel sebagai orang-orang di bawah usia 18 tahun dan menggunakan nombor undang-undang 132 untuk membenarkan penangkapan dan pendakwaan anak-anak Palestin.

Beberapa kesalahan Israel disebutkan dalam laporannya mengatakan bahawa anak-anak Palestin di penjara-penjara Israel terancam jika mereka tidak bekerja sama mereka akan diperkosa dan dibunuh atau keluarga mereka akan dianiaya, dan kadang-kadang mereka ditempatkan di bilik khas dengan penjahat dewasa yang menekan mereka. (Fq / pic)

0 comments:

Post a Comment

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP