Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, October 5, 2010

Fatwa gila Rabbi Yahudi: Perempuan Yahudi boleh "tidur" dengan musuh

Undang-undang Yahudi membolehkan perempuan yahudi untuk "tidur" dengan musuh demi mendapatkan maklumat perisikan penting untuk keselamatan Israel, kata seorang rabbi seperti dikutip di sebuah akhbar tempatan Isnin semalam (4 Oktober).

Akhbar Yediot Aharonot mengutip sebuah artikel akademik yang ditulis oleh Ari Shvat, seorang ahli dalam undang-undang Yahudi, di mana ia mengatakan perbuatan seperti itu boleh diterima untuk berhubungan seks dengan "pengganas" demi mendapatkan maklumat yang mengarah untuk menangkap mereka.

Keputusan pelajarannya, yang hanya disebut agen perempuan, muncul di bawah tajuk "Seks terlarang demi Keselamatan Nasional" yang terbit dalam sebuah jurnal yang diterbitkan oleh sebuah lembaga agama di blok penempatan Gush Etzion berhampiran Jerusalem.

Hal ini menurutnya berdasarkan cerita di Alkitab di mana seorang perempuan Yahudi merayu musuh untuk mendapatkan maklumat berharga, sambil menambah bahawa lebih baik lagi untuk mempercayakan misi tersebut kepada perempuan yang bermoral.

Dalam kes di mana seorang wanita harus berkahwin dengan musuh untuk mendapatkan kepercayaan itu, Shvat menyarankan untuk menceraikan suami pertamanya yang sebenarnya.

Fatwa ini nampaknya diarahkan kepada badan perisikan Israel Mossad, dan merupakan pengecualian daripada larangan agama tradisional Yahudi seperti larangan menipu dan hubungan seks di luar perkahwinan. (Fq / aby)

0 comments:

Post a Comment

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP