Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, October 22, 2010

Populariti Obama menurun, tinggal 39 peratus sokong

Sebuah survei terbaru dari Gallup telah mendedahkan bahawa lebih daripada separuh pemilih Amerika tidak akan menyokong pemilihan semula Presiden Barack Obama.

Dalam tinjauan mereka paling terkini, yang dilakukan antara tarikh 14-17 Oktober, Gallup mengajukan soalan kepada sekitar 1,000 orang dewasa Amerika tentang, apakah Obama pantas untuk dipilih semula.

Keputusan kajian menunjukkan bahawa 54 peratus percaya Obama tidak pantas untuk menduduki masa jawatan kedua-dua dalam kerajaan AS sementara hanya 39 peratus menyokong dirinya untuk dipilih semula, CBS melaporkan.

Menurut Gallup, rating rata-rata kelulusan warga AS terhadap Obama telah menurun setiap suku sejak ia mengambil pejabat presiden dan telah menduduki kedudukan terendah baru pada suku terakhir.

Pertengahan Jun sebelum survei pemilih yang juga dilakukan oleh Gallup menunjukkan bahawa 48 peratus pengundi menyokong Obama untuk kembali dipilih.

Selain itu, kedudukan menguntungkan Obama saat ini berada pada titik terendah, kerana untuk pertama kalinya lebih banyak warga Amerika melihat presiden mereka dalam kedudukan 'negatif' (50 peratus) berbanding positif (47 peratus). (Fq / prtv)

0 comments:

Post a Comment

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP