Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, April 23, 2010

Khalid: 147 projek kerajaan BN Selangor terbengkalai

Hulu Selangor; 23 April: Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim mendedahkan sebanyak 147 projek terbengkalai semasa Selangor dibawah pemerintahan BN dan kini menjadi beban kerajaan Pakatan Rakyat.

"Umno tidak senaraikan dan tidak bagi tahu kita... saya ingat antara 10 hingga 20 tapi rupanya 147 projek terbengkalai," ujarnya dalam sidang akhbar di Dewan Orang Ramai di kampung Sungai Buaya, pagi Jumaat tadi.

Pendedahan Khalid tersebut menjawab billboard BN `Kata dikota, janji dilaksana' yang dipasang di tepi jalan raya sekitar kawasan Hulu Selangor.

Inilah sikap BN kata beliau akan membuat janji pada setiap kali pilihan raya tetapi selepas pilihan raya tidak ada apa-apa yang dilakukan, janji hanya tinggal janji.

Menurut beliau, pimpinan BN bukan berusaha mahu menyelesaikan masalah rakyat tetapi mereka hanya mahu mengurangkan masalah rakyat dengan memberi gula-gula politik.

"Apabila rakyat merenggek mereka bagi gula-gula, bila merenggek lagi mereka bagi lagi gula-gula," katanya.

Beliau menjelaskan ketika kerajaan Pakatan Rakyat mengambil alih pentadbiran Selangor, kerajaan terpaksa menyelesaikan banyak masalah projek terbengkalai antaranya penduduk di Bukit Botak dan Bukit Cherakah.

0 comments:

Post a Comment

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP