Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, May 21, 2012

Isu muzakarah diputar alam oleh Umno

ISU muzakarah yang diminta Mursyidul Am Pas, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat telah jadi muzakarah perpaduan dijaja Umno.

Berlainan sangat perkara sebenar ditimbulkan Nik Adbul Aziz yang mahu bermuzakarah tentang isu penggunaan nama Islam pada Pas yang cuba diharamkan oleh Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria.

Katanya beliau bersedia untuk membawa perkara tersebut dibincangkan oleh Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan.

Respon daripada situ Nik Aziz mahu bermuzakarah dengan Umno dan disambut baik Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Katanya, Umno memang sudah sedia bermuzakarah dengan Pas dalam isu perpaduan.

Presiden Pas, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang secara konsisten sejak daripada isu muzakarah perpaduan ditimbulkan Umno tetap berkata Pas boleh bermuzakarah dengan Umno tetapi Umno hendaklah melaksanakan pilihan raya secara adil.

Tuntutan Bersih 3.0 kena terima dahulu baru Pas boleh bermuzakarah dengan Umno.

Sebalum Nik Abdul Aziz seolah bertelagah dengan Mustafa Ali dalam isu muzakarah yang menegur Muhyiddin kerana Umno sengaja putar alam isu muzakarah yang dibawa Nik Abdul Aziz.

Nik Aziz tidak memahami perangkap Umno itu bagaimana cepat membuat keputusan yang selari dengan Pas.

Inilah mainan politik Umno dalam isu muzakarah. Mereka tersepit dan cuba bergayut dengan Pas. Mahu pecah kesatuan Pakatan Rakyat yang boleh menjatuhkan Umno dalam pilihan raya umum akan datang.

Umno kena ingat mereka tinggal beberapa langkah sahaja lagi untuk tinggal keseorangan. Apabila lepas pilihan raya umum nanti dan BN kalah maka ketika itulah Umno akan terasa dagangnya sebagaimana beliau buat terhadap sebatang kara.

0 comments:

Post a Comment

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP