Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, January 20, 2012

Najib pupus Melayu

ANDA nak percaya atau tidak… terpulang tetapi ada pengkaji mengatakan nenek moyang masyarakat dunia asal Melayu Proto. Terutama orang Asia asal daripada Melayu. Hehehe marah juga orang Arab.

Namun apa yang jelas kata seorang pengomen Mohd Nasir: “Lagi satu teori… bangsa Melayu yang akan pupus tak lama lagi adalah Melayu Umno.” Ohh! Kejamnya kau Nasir.

“Golongan berkenaan yang berhijrah dari Afrika itu kemudiannya terpaksa berpindah lagi ke India, China, Jepun dan Amerika dan juga ke seluruh pelusuk dunia,- sahih Melayu Proto pun pendatang dan penumpang.

“- apa kata melayu umno? datang dari mana pula?

“- spesis melayu umno ini keturunan antarbangsa...kua kua kua,” Kong Bu Fenzi.

Hailee Harry, berkata: “I wasted umpteen years studying `Malayasian History’ and `Geography’. History turn out to be false and now Geography has become a Joke! My School Text mentioned that `Orang Asli’ of Senoi and Jakun Origin are known as `Sakai’ and were of the `Negritos’ Origin..... but now known as `Melayu Proto’, Nice Joke?”

Saya sebenarnya dah malas nak komen kerana ramai dah manusia yang cerdik beragama Islam lagi. Jadi biarlah saya serah kepada Mohd Harris Ahmad Jaal yang saya rasa ada serupa dengan kepala saya, katanya: “ Setahu aku manusia semua berasal dari Nabi Adam a.s. ....”

Bacalah kajian orang Melayu kita, tak lain tak bukan mahu angkat ekor je nampaknya


Melayu Proto nenek moyang masyarakat dunia: Pengkaji
Aidila Razak 4:40PM Jan 20, 2012

Seorang pengkaji asal-usul bangsa Melayu, Zaharah Sulaiman di Kuala Lumpur hari ini berkata kajian arkeologi dan genetik boleh menunjukkan bahawa golongan Melayu Proto yang tinggal di Pentas Sunda merupakan nenek moyang kepada masyarakat dunia hari ini.

Dalam pembentangannya di satu persidangan hari ini, Zaharah menunjukkan bahawa penduduk di Pentas Sunda itu berjaya menyelamatkan diri daripada letusan besar gunung berapi Toba pada 75,000 tahun dahulu.

Penduduk seramai kira-kira 10,000 itu dan berjaya menyelamatkan diri kerana berada di Pentas Sunda – yang kini membentuk Asia Tenggara.

Golongan berkenaan yang berhijrah dari Afrika itu kemudiannya terpaksa berpindah lagi ke India, China, Jepun dan Amerika dan juga ke seluruh pelusuk dunia, bermula 50,000 tahun kemudian akibat pemanasan dunia.

Pemanasan dunia itu menyebabkan Pentas Sunda berpecah kepada kepulauan, menurut beliau lagi.

Teori berkenaan sekali gus menafikan satu lagi teori yang timbul sebelum ini bahawa orang Melayu berasal dari Yunan atau dari kalangan penanam padi Taiwan yang berhijrah ke kepulauan ini.

Teori ini disokong oleh pakar antropologi genetik Stephen Oppenheimer yang menunjukkan bukti bahawa Orang Melayu dan Orang Asi berasal dari Asia Tenggara.

Kajian DNA yang dilakukannya ke atas masyarakat Melayu, Semang, Senoi dan Orang Asli lain menunjukkan bahawa 44 peratus daripada nenek moyang komuniti berkenaan telah tinggal di kawasan ini sejak lebih 25,000 tahun dahulu.

0 comments:

Post a Comment

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP