Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, January 3, 2012

Mustafa terlanjur, bila mahu mohon maaf dengan Ustaz Nasa

DATUK Mustafa Ali sebelum ini mendedahkan keaiban sahabatnya sendiri, Ustaz Nasharudin Mat Isa. Malah tuduhan seumpama itu tidak sepatutnya didedahkan di akhbar dan online tempat orang awam baca.

Persoalannya tuduhan Mustafa itu tidak tepat sama sekali. Ini sudah tentu mendukacitakan Ustaz Nasa. Saya ada maklumat kenapa Ustaz Nasa tidak hadir mesyuarat.

Mungkin juga ia teknikal tetapi memang sudah sikap pengurusan PAS begitu maka akhirnya berlaku begitu. Siapa nak disalahkan. Tetapi baik salahkan Mustafa Ali.

Semasa perlantikan jawatankuasa PAS Pusat dibuat, ustaz Nasa turut dilantik. Bagaimanapun difahamkan Ustaz Nasa menjawab balas untuk tidak menerima perlantikan itu atau tepatnya menolak jawatan tersebut.

Dikatakan surat Ustaz Nasa itu dihantar kepada PAS Pusat. Sudah tentu yang menerimanya Setiausaha Agung Pas.

Selepas itu ustaz Nasa tidak menerima khabar tentang surat itu sama ada ia diterima, dibaca, dikehek atau dibuang.

Mungkin pada pendapat ustaz Nasa, pihak PAS Pusat telah terima surat tersebut dan menerima permohonannya untuk menolak jawatan sebagai Ahli Jawatankuasa PAS Pusat itu yang dilantik itu.

Pada saya dan orang lain pun akan bertanggapan sedemikian. Apabila tidak ada respon maka kita anggap orang terima surat kita dan tidak ada keperluan untuk kita hadir untuk mesyuarat berikutnya.

Begitu juga pada tangggapan ustaz Nasa. Jadi tidak ada keperluan untuk beliau hadir. Maka memanglah kosong kedatangan ustaz Nasa ke mesyuarat PAS Pusat sebagaimana didakwa Mustafa Ali.

Sepatutnya sebagai sahabat beliau boleh bertanya kenapa tidak hadir mesyuarat? Kenapa nak segan bertanya benda sedemikian. Itukan sahabat kita.

Kenapa perlu kita dedahkan kepada media? Kan malu dan boleh malu. Kalau Mustafa macam Dr Hasan Ali saya rasa dia pun patut mohon maaf dan tarik balik kenyataannya mengaibkan ustaz Nasa.

Ehhh! Mahfuz bila nak mohon maaf ni….

Dua M ni patut buat sesuatu

0 comments:

Post a Comment

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP