Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, December 13, 2011

Ku terperangkat dalam politik dan budi

TIDAK la sampai tergadai body... tetapi terhutang budi sukar nak langsai. Apa lagi ada orang dok ungkit-ungkit.... Mana cara nak boleh jelas... akhirnya terhutang.

Kalau ikut nilai-nilai suci atau sejagat yang dianut oleh manusia masa kini pun tak jumpa penyelesaian ni. Habis macam mana mahu langsai?

Inilah kesukaran... apa lagi anda orang politik dan pemimpin politik.

Jadi anda tidak boleh marah kalau orang kampung sukar beralih kerana mereka banyak terhutang budi... malu mata.

Tapi kalau manusia kembali kepada Islam... ia adalah penyelesaian mudah.

Anda ungkit... kerja bakti anda walaupun dibayar tidak akan dapat pahala. Dapat la duit upah atas dunia.

Di akhirat sepatutnya kerja bakti anda itu mendapat pahala tetapi tinggal kosong kerana anda ungkit berpanjangan. Rugi... rugi.... rugi

Kerana itu Islam melihat perbuatan dunia anda ada sangkut paut dengan akhirat. Kalau anda ikhlas membantu maka ganjaran lebih besar menanti anda di akhirat.

Guana gamok Umno... nak ikut style MCA.

Baca berita bawah sikit;

Ibu sakit: Ketua MCA NS, MP DAP bertikam lidah
Dis 13, 2011

Ketua MCA Negeri Sembilan Datuk Dr Yeow Chai Thiam tidak berpuas hati dengan kegagalan ahli parlimen Serdang Teo Nie Ching yang gagal menunjukkan rasa terima kasih kepadanya kerana membantu ibu pemimpin DAP itu yang dilanda masalah kesihatan pada tahun 2009 lalu.

Menurut laporan akhbar-akhbar Cina sejak beberapa hari lalu, Yeow mengeluarkan kenyataan mendakwa Teo hanya mengucapkan terima kasih kepadanya beberapa bulan selepas ibunya menjalani rawatan. Itupun, beliau dipetik sebagai berkata selepas dirinya bertanya tentang kesihatan ibu Teo apabila mereka bertemu, secara kebetulan, pada satu majlis.

Yeow berkata jika beliau tidak bertanyakan khabar tentang ibunya, Teo mungkin akan lupa bahawa MCA telah melnghulurkan bantuan kepada keluarganya.

Beliau berkata bukan niat atau hasratnya menagih penghargaan tetapi Teo tidak boleh melarikan diri daripada hakikat bahawa MCA telah membantu ibu Teo yang melalui tempoh yang getir.

Yeow mengulas kenyataan Teo pada Sabtu lalu bahawa beliau telah mengucapkan terima kasih kepadanya berulang kali kerana membantunya tetapi pemimpin MCA itu diingatkan supaya tidak mengheret masalah kesihatan ibunya bagi tujuan politik.

Pada satu majlis Khamis lalu, Yeow, seorang senator dan doktor perubatan yang mengendalikan pusat dialisis secara amal di Mawar, menyebut sepintas lalu bahawa pembantunya pernah memberi bantuan kepada ibu Teo.

Beliau berkata demikian ketika membidas ketua DAP Negeri Sembilan Anthony Loke, yang didakwanya mendapat gaji lebih RM20,000 sebulan sebagai seorang ahli parlimen dan ADUN tetapi tidak membantu rakyat yang memerlukan.

Kata Yeow, kebanyakan isu tempatan diselesaikan oleh aktivis MCA dan bukannya DAP, termasuk mereka dengan masalah kesihatan.

Anda bagaimana

0 comments:

Post a Comment

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP