Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, December 29, 2011

Harakahdaily pun putar alam

KEBANYAKKAN media ambil laporan Harakahdaily dan mereka rasa ia tepat terutama dalam laporan hal dalaman parti. Tapi tidak disangka pulak berita tu putar alam. Putar fakta hingga tidak tepat tentang kejadian sebenar. Ini kerja orang karut buat berita.

Semasa saya kerja Harakah print, berita saya pernah diputar alam sehingga laporan sejarah yang disebut Tuan Guru, Abdul Hadi jadi seleweng. Saya tulis tentang sejarag yang betul tetapi keluar muka depan Harakah jadi tidak betul. Ini semasa orang karut punya edit.

Memang jenis ni tak layak jadi sanad. Silap-silap boleh jadi hadis palsu kerana pusing matang.

Jadi kalau terkena kat Dr Hasan Ali maka saya pun dah agak dah.

Berita Hasan Ali:

Hasan Ali terkilan dengan laporan Harakahdaily

Saya ingin menjelaskan mengenai kehadiran saya menemui pucuk pimpinan parti termasuk Tuan Guru Mursyidul Am di Kota Bahru kelmarin.

Suka saya ingatkan bahawa dalam sidang media yang telah diadakan di kediaman saya pada 24 Disember yang lalu, saya telah menarik balik ulasan yang saya buat mengenai negara berkebajikan. Pada masa yang sama saya juga telah memohon maaf kepada pucuk pimpinan parti di atas keterlanjuran saya itu.

Soal saya turun ke Kota Bharu untuk memohon maaf kepada pucuk pimpinan seperti yang dilaporkan oleh Harakahdaily dan dipetik oleh kebanyakan saluran media adalah tidak benar sama sekali. Saya terkilan dengan laporan Harakahdaily itu walaupun lidah rasmi parti tersebut kerapkali diingatkan supaya tidak memutarbelit fakta yang boleh menimbulkan keraguan dan perpecahan.

Sebenarnya saya dijemput untuk menghadiri satu majlis mahabbah melibatkan saya dan Ustaz Nasharudin Mat Isa bersama-sama dengan Tuan Guru Mursyidul Am, Tuan Guru Timbalan Mursyidul Am dan Tuan Guru Presiden di kediaman rasmi Tuan Guru Mursyidul Am di JKR 10 Kota Bharu.

Majlis mahabbah tersebut berlangsung dengan penuh kemesraan, keakraban dan keikhlasan. Di antara perkara yang disentuh termasuklah halatuju parti, persediaan PRU ke13, dan perjalanan harakah sebagai lidah rasmi parti.

Kami telah memberikan penjelasan, pandangan dan input untuk diberikan perhatian oleh pucuk pimpinan parti demi mengukuhkan perjalanan parti dan sokongan rakyat terhadapnya.

Seperti yang dizahirkan oleh Mursyidul Am terhadap pertemuan mahabbah itu, saya juga ingin menzahirkan rasa terharu terhadap penghargaan yang ditunjukkan oleh pucuk pimpinan terhadap saya dalam meneruskan perjuangan memartabatkan Islam di negara kita.

*Kenyataan media oleh Hasan Mohamed Ali (gambar kanan) selaku ADUN Gombak Setia pada 28 Disember 2011.

0 comments:

Post a Comment

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP