Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, February 25, 2011

Satu target silap daripada tiga pilihan raya kecil

SAYA dapat maklumat awal antara Ustaz Kamal Ashaari dengan Hasanuddin. Saya beranikan diri target Kamal kerana daripada Hasanuddin. Tuan Ibrahim mungkin tidak ada dalam kepala kerana imej.

Tetapi Pas mengambil keputusan untuk meneruskan calon yang sudah bertanding dalam pilahan raya umum lalu.

Di Merlimau mungkin berlaku kesilapan ejaan kerana Uhaizad. Sedangkan nama sebenarnya Yuhaizad tetapi ia merujuk kepada orang yang sama.

Tajuk Siasah Calon muda wakil Pas di Kerdau dan Merlimau

KUALA LUMPUR: Kamal Ashaari antara nama pemuda yang menjadi calon Pas di Dewan Undangan Negeri (Dun) Kerdau sementara Uhaizad Abdullah, Ahli Jawatankuasa Dewan Pemuda Pas Melaka turut disebut sebagai calon Pas di Dun Merlimau.

Dun Kerdau dan Merlimau dijangka akan menyaksikan pilihan raya kecil pada 6 Mac depan manakala penamaan calon pada 26 Februari.

Bagaimanapun sehingga berita ini dilaporkan ia bukan keputusan rasmi kerana terdapat dua nama tersenarai berpotensi menjadi calon Pas di Dun Kerdau iaitu Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dan Hasanuddin Salim bekas calon Pas pada pilihan raya umum 2008.

Begitu juga di Dun Merlimau dikatakan Naib Ketua Muslimat Pas Melaka, Kintan Man sedangkan kuat melobi untuk menjadi calon. Ketua Pemuda Pas Melaka, Kamarudin Sidek juga antara yang disebut.

Sementara itu Barisan Nasional (BN) telah mengumumkan Ketua Bahagian Umno Kuala Krau, Syed Ibrahim Ahmad sebagai calonnya.

Setiausaha Perhubungan Pas Pahang, Roslan Zainal berkata banyak isu yang boleh dibela oleh calon Pas dalam pilihan kecil itu termasuk soal tanah dan air.

Menurut beliau, tanah yang diduduki penduduk kampung diwarisi secara turun temurun di Kerdau sampai sekarang masih tidak bergeran.

“Setiap kali pilihan raya, pemimpin Umno berjanji mahu memberi geran kepada mereka tetapi sampai sekarang penduduk boleh dikatogerikan setinggan atau pendudukan haram,” ujarnya.

Sementara di Merlimau heboh memperkatakan Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam takut menyahut cabaran debatnya sendiri.

Sebelum itu, beliau mencabar Pas berdebat tetapi setelah cabaran itu disahut Perhubungan Pas Melaka, sebaliknya beliau pula diam membisu.

0 comments:

Post a Comment

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP