Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, September 13, 2011

Najib mengamuk Telco nak jatuhkannya

SAMA ada Telco mahu menjatuhkan PM Najib secara sengaja atau tidak sengaja. Atau tindakan untuk menjaga ketelusan serta kredibiliti syarikat terhadap pengguna.

Bagaimanapun Najib dikatakan mengamuk kerana tindakan Telco itu mengenakan caj prabayar 6 peratus terhadap pembelian kad top up.

Kenapa caj 6 peratus itu tidak dimasukkan sahaja kedalam caj panggilan supaya pengguna miskin tidak sedar. Biar mereka tiba-tiba terasa kenapa sekejap je boleh bercakap dengan top up RM10.

Namun Telco barangkali tidak berminat tipu pengguna. Jadi dikenakan caj 6 peratus setiap pembelian tambah nilai prabayar menjadikan harga bagi nilai RM10 kepada RM10.60.

60 sen itu menyebabkan rakyat mengamuk sakan. Tetapi apakah rakyat akan mengamuk kalau caj 6 peratus itu dimasukkan dalam caj penggilan atau SMS.

Kadar panggilan yang dikenakan contoh 50 seminit mungkin menjadi 53 sen seminit. 3 sen caj perkhidmatan bagi nilai RM10.

Dengan itu rakyat tidak marah kepada kerajaan kata Najib. Biar Telco menjadi mangsa serangan rakyat.

Sebaliknya bila 60 sen dikenakan penambahan setiap pembelian top up bernilai RM10 rakyat nampak dan jadi mengamuk.

Apakah rakyat tidak mengamuk jika contoh seperti tadi iaitu 50 sen naik kepada 53 sen?
Kita juga bimbang rakyat Malaysia mewarisi penyakit mudah lupa daripada pemimpin Umno hingga lupa siapa yang kenakan caj perkhidmatan itu?

0 comments:

Post a Comment

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP