Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, September 9, 2011

Kejam Najib

PM Najib langsung tidak mengambarkan manusia berakhlak atau profesional. Takut sangat najib dekat Anwar, kenapa?

Najib buat majlis raya kat kawasan Anwar di parlimen Permatang pauh tetapi langsung tidak jemput Anwar atau bagi salam minta laluan. Kerajaan negeri Pulau Pinang pun, PM tidak jemput.

Najib ini jenis Melayu ke apa. Orang Melayu adat bertandang ke rumah orang beri salam dan minta izin nak masuk. Kalau tidak dibaginya masuk tak leh masuk.

Bila dah bersapa dan diizinkan masuk baru masuk bukan main pakai radah tak tentu pasal jenis sendol macam babi.

Babi tak pa kerana dia babi tapi kita ni orang. Orang Melayu pulak tu yang kata ada adat. habis adat tu letak kat mana.

Mereka ini bukan sahaja masuk negeri orang dan kawasan Permatang Pauh macam perompak kat Shah Alam tu malah mengedar dakyah mengutuk kerajaan negeri Pulau Pinang.

Malaysiakini melaporkan: BONGKAR! 10,000 Risalah memfitnah Kerajaan PR Pulau Pinang bakal diedar di Rumah Terbuka Malaysia.

Malaysiakini telah melaporkan Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Rais Yatim berkata Majlis Aidilfitri Rumah Terbuka Malaysia tahun ini akan diadakan di kawasan Parlimen Permatang Pauh, Pulau Pinang pada 11 Sept ini.

Majlis anjuran kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan itu akan berlangsung di padang Sekolah Menengah Kebangsaan Guar Perahu yang terletak dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Penanti, bermula dari 11.30 pagi sehingga 1 tengah hari, katanya.

Alhamdulillah.. Syukur kepada Allah.. biarpun Permatang Pauh diketahui umum sebagai kubu kuat PKR/PR yang mana Ahli Parlimennya adalah Anwar Ibrahim namun kerajaan UMNO/BN masih tidak meminggirkan rakyat yang membangkang kerajaan.


Satu pujian harus diberikan kepada Pak Menteri yang telah menyaman Din Binjai itu kerana tidak menganak tirikan rakyat Malaysia di Permatang Pauh biarpun hakikatnya beliau hanya mahu mengukur pengaruh Anwar di Permatang Pauh kini.

Dan tidak lupa juga kepada Perdana Menteri kesayangan pencacai UMNO, Najib Tun Razak biarpun suatu masa dulu dibumi Permatang Pauh ini beliau telah dihina oleh penyokong Pakatan Rakyat namun beliau masih sudi menjejakkan kakinya ke sini.

Najib mungkin tidak lupa bahawa dibumi bertuah Permatang Pauh ini suatu masa dulu ketibaannya disambut dengan nyanyian Altantuya, Najib juga pasti tidak lupa bahawa di hadapan Sunway Hotel beliau telah di curah dengan mineral water.

Dibumi Permatang Pauh ini juga tangan yang dihulur Najib untuk bersalaman tidak disambut rakyat, yang menyambut dan mencium tangannya hanyalah pencacai-pencacai UMNO.

Datanglah wahai Najib, bumi Permatang Pauh bukanlah tanah yang diharamkan buat diri anda..

Datanglah Wahai Najib.. biarpun kehadiran anda dibumi Permatang Pauh ini bakal digunakan sebagai propaganda untuk menunjukkan kepada rakyat Malaysia yang lain bahawa di Kawasan Anwar Ibrahim sendiri anda disambut meriah oleh rakyat yang kononnya dahagakan pembangunan.

Kibarkanlah bendera UMNO dan BN wahai pencacai UMNO.. kibarkan sepanjang jalan jika boleh kibarkan dari Lapangan Terbang Bayan Lepas hingga ke Sekolah Menengah Kebangsaan Guar Perahu biar bumi Permatang Pauh bertukar menjadi Biru.. aku tak kisah..

Angkutlah seramai mungkin rakyat jelata yang ada demi menjadikan suasana kelihatan amat meriah, agar sasaran 10,000 hadirin itu tercapai, angkutlah hatta dari Somalia sekalipun.. aku juga tak kisah.

Cuma apa yang aku kisahkan ialah jika hendak Majlis Aidilfitri Rumah Terbuka Malaysia itu usahlah disebar fitnah, usahlah disebarkan risalah yang memburuk-burukkan Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang.

Menurut seorang sahabat yang berada di pihak sana sejumlah 10,000 keping risalah yang muka depannya hampir menyamai Risalah 30 Dasar Kerajaan Berjiwa Rakyat, Pakatan Rakyat Pulau Pinang bakal diedarkan pada 10,000 hadirin yang dijangka hadir ke Majlis Aidilfitri Rumah Terbuka Malaysia itu.

Dari apa yang diamati kandungan risalah tersebut jelas dipenuhi dengan fitnah-fitnah terhadap Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang.

Kalau nak makan, makanlah! Yang nak diedar Risalah penuh fitnah ni apa kejadah?

0 comments:

Post a Comment

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP