Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, September 27, 2011

Mufti lebih suka selamat Melayu daripada Islam

MUFTI ini lebih suka dan dikatakan sangat sensitive bila berkait dengan Melayu atau perpaduan Melayu. Bila menyentuh bab ini merekalah perjuang.

Tetapi dalam soal hudud dan ada pihak akhbar dengan kartun yang mempersenda hudud, mufti ini tidak pula tampil menasihatkan orang Islam supaya jangan menghina dan mempermainkan hudud dengan gambaran yang tidak sepatutnya.

Bagaimanapun mereka ini pandai melepas diri. Bila ditanya kenapa tidak memberi sebarang kenyataan berkiatan serangan media tersebut. Mereka akan jawab “tiada wartawan tanya dia.”

Kalau isu perpaduan Melayu, tidak payah tunggu wartawan dia sendiri yang buat kenyataan untuk wartawan.

Tetapi bila isu Islam dia tunggu wartawan datang jumpa dia. Tiada kesungguhan mereka untuk membela agama Allah SWT.

Inilah antara sebab kehancuran umat Islam apabila mereka yang bertanggungjawab menjaga agama cuai. Mereka lebih kepada agenda mereka, periuk nasi mereka daripada Islam.

Allah SWT telah memberi peringatan kepada kita dan ia berlaku depan mata kita apabila kita tidak berusaha menyalamatkan ummah daripada kezaliman dan berusaha mengubah kepada Islam Allah akan ganti bangsa lain menguasai kamu.

Kelalaian orang mengetahui agama Allah mengubah kepada Islam menyebabkan Iraq dijajah Amerika.

Begitu juga dengan dunia arab mula berubah kepada kelalaian orang beragama untuk mengubah kerajaan mereka kepada Islam.

Kita lebih bersyukur sekiranya “Kalau kamu melepaskan tanggungjawab ini, maka ALLAH tidak akan rugi. Bahkan kamulah yang rugi. ALLAH akan menggantikan kamu dengan kaum yang lebih baik dari kamu,yang lebih beriman, yang lebih taat dalam menjalankan perintah ALLAH dan menjaga deenNya”

Tetapi bagaimana kalau orang Islam diganti oleh bukan Islam seperti di Iraq itu. Sebab sejarah lalu perlu kita ambil iktibar untuk masa depan kita.

Allah berfirman “Dan sekiranya mereka meminta pertolongan kalian(ketika mereka diserang) kerana ISLAM, kalian mestilah sudi menolong mereka”

Maka memang patut orang berilmu tolong Pas bila ada pihak sama ada media atau apa sekali pun yang menyerang dan mempersenda agama.

Rasulullah SAW bersabda,
“Muslim itu adalah saudara kepada muslim yang lain, janganlah kamu menzaliminya, janganlah kamu mengkhianatinya, dan janganlah pula kamu serahkannya kepada sesiapa yang ingin menzaliminya” al-Hadith.

ALLAH SWT juga berfirman,
“ Sesungguhnya mu’min itu bersaudara” Surah Al-Hujurat ayat 10.

0 comments:

Post a Comment

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP