Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, September 2, 2011

Karpal diseru tarik balik dakwaan gerila komunis

Kita faham Punjabi ramai bekerja dengan inggeris dan kerja tentera British. Dan mereka yang di Malaysia adalah beranak pinak di negara ini semasa menjadi tentera Bristish di zaman penjajah dahulu.

Sebab kita tidak hairan kalau karpal singh bertahan tentera british daripada pejuang kemerdekaan. Malah karpal tuduh mereka yang serang Bukit Kepong sebagai gerila komunis.

Kita tahu itu adalah pandangan peribadi Karpal ia bukan suara majority DAP kerana dalam parti itu ramai Cina yang turut terlibat mahu membebaskan Malaysia daripada Inggeris.

Satu lagi pandangan Dr Mohd Asri Zainul Abidin yang nampak macam dilemma mengambil sederhana kepada mereka yang jadi tali barut penjajah Inggeris.

Mungkin sebab pemerintahan penjajah begitu lama di tanah Melayu maka sudah pasti ada ada orang Melayu yang bekerja sebagai tentera british.

Bila jadi tentera bersama dengan Punjabi maka bila ada perjuang kemerdekaan serang Inggeris jadi tentera ini akan pertahan tuan dia.

Dr Yusog Qhardawi menfatwakan orang Islam yang menjadi tentera Amerika dan terlibat dalam serang Inggeris tidak boleh mengelak daripada hokum membunuh orang Islam.

Jadi kepada orang Islam yang bekerja dengan tentera amerika semasa terlibat perang Iraq dikehendaki mengelak diri daripada membunh orang Islam. Mereka masih dibolehkan terlibat dalam bahagian lain seperti menyediakan makanan dan lain-lian. Maknanya elak berperang.

Sebab membunuh saudara Islam hukumnya haram. Berdosa besar. Rasulullah saw mengeajar kita tentang hijrah maka hijrah lah kita daripada bunuh orang Islam.
Diakhir zaman penuh zaman fitnah. Orang Islam ramai tetapi ia seumpma buih dilaut sekejap ada imam sekejap hilahg imam.

Nabi nasihatkan kita jika berada di zaman ini kita perlu bersama jemaah Islam. Jika tidak ada duduk di hutan walaupun terpaksa makan daun kayu.

0 comments:

Post a Comment

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP