Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, October 25, 2011

Gambar terbaik tahun ini

KITA bagi tahu kat Prof Dr Redzuan Tee Abdullah inilah hasil pemerintahan Pas lebih 20 tahun di Kelantan.

Tapi apa yang Umno hasilkan setelah lebih 50 tahun perintah Malaysia. Yang jelasnya rakyat, pemimpin dan sultan semakin menterialistik, takut pada Islam terutama hudud dan pelbagai lagi yang tak baik.

PAS sekurangnya berjaya menyedarkan orang bukan Islam tentang Islam. Ini fakta... wahai Redzuan Tee yang beliau tidak sempat kaji kerana kebencian dengan pihak tertentu terutama kepada DAP.

MCA dan Gerakan yang bersama Umno lebih 60 tahun tidak pula menjadi isu kepada Redzuan.

KOmen tentang gambar;

Kalau anak aku berusia 4 tahun lihat dia akan kata; "Hebat kan!". Yah!.. hebat seorang yang bergelar sultan dan kita tidak pernah tengok seorang sultan duduk di kerusi set kayu paten lama.

Kita sangat berharap Sultan Kelantan membuat perubahan daripada manusia menyembah manusia, manusia takut manusia kepada menyembah dan hanya takut kepada Allah Taala.

Tetapi bukan soal duduk kerusi kayu sangat tapi reformasi perhambaan manusia yang boleh membawa syirik kepada Allah.

Muhammad saw diutuskan untuk menghapuskan penyembahan manusia kepada manusia, takut kepada manusia lebih daripada takut Allah SWT.

Bagaimana pemimpin sekarang menjadikan menterialistik untuk menundukkan manusia supaya mengikutinya walaupun haram.

Ini boleh menyebabkan syirik dan ingat dosa syirik tidak diampun Allah SWT.

Ada pemimpin menyekat rezeki orang malah ada yang kata aku boleh sekat periuk nasi kamu dan aku boleh meneruskan periuk kamu berasap sama macam Firaun kata aku boleh menghidupkan si anu dan aku boleh mematikan si anu.

Firaun kata dia pun ada kuasa tuhan cuma orang sekat rezeki tu tak lagi kata aku pun ada kuasa tuhan tapi perbuatan dia sudah ambil kuasa tuhan.

0 comments:

Post a Comment

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP