Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, July 8, 2011

Payah sangat! Bagi polis berdemo

SEMUA jalan masuk ke Kuala Lumpur di tutup. Hotel penuh dengan polis. Tak cukup dengan itu UM pun jadi tempat tidur polis. Kereta kebal pun ada. Macam la orang Bersih tu kebal.

Telefon pun diganggu. Yang busuk nama suami atau kawan. Ada ke patut diganggu telefon bagi tahu orang yang buat panggilan jangan telefon dia sibuk.

Dengan suara marah, garang. Orang yang buat panggilan pun terperanjat takut terus letak telefon. Orang yang buat panggilan itu pulak tuduh suami dia marah atau kawan dia marah.

Tak naya punya kes. Suami atau kawan dia tiba-tiba jadi mangsa kena kecam. Apa nama jahat puak ni. Buat kerja hendak melagakan orang.

Apa yang pastinya di Kuala Lumpur polis sudah tentu ramai. Jadi baik wartawan ambil gambar polis. Boleh spin sikit bagi gempak polis berdemo di KL tuntut naik gaji atau kata mereka; “Najib! turun gaji kau, bagi agih sikit dekat kita orang . Kita orang tak cukup makan kalau tak buat kerja sampingan dekat jalan raya.”

“Kami mahu bertaubat juga. Nak cari makan halal. Tak nak jadi darah daging. Takut nanti anak-anak belajar tak berkat. Besar nanti tak jadi rupa manusia.”

0 comments:

Post a Comment

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP