Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, July 18, 2011

PAS had hiburan, Umno perluas hiburan

DI Kedah, kerajaannya mahu hadkan hiburan. Jadi orang Islam tidak payahlah masuk dok cari huburan baik tengok anak isteri kat rumah atau mesrakan bersama ibu dan bapa.

Di Melaka bawah kerajaan Umno dengan BN dia mahu perlanjutkan masa hiburan. Malah tidak pula dicegah orang Islam masuk pusat hiburan.

Kedua ibu bapa mungkin kesunyian. Jadi anak-anak yang masih bujang selepas balik kerja lebih baik berada kat rumah bersama ibu bapa. Keluarga bertambah mesra.

Kalau pergi pusat hiburan duit pun habis. Silap haribulan bergaduh kerana dah mabuk. Itu yang mabuk, hak berebut betina pun boleh gaduh juga.

Menteri Besar Kedah dengar cerita pada awalnya mahu melaksanakan peraturan yang telah ada semasa kerajaan BN lagi. Peraturan tersebut untuk menutup pusat hiburan pada bulan Ramadan.

Namun ia mendapat bantahan daripada DAP, katanya buat apa nak ikut peraturan yang dibuat oleh BN.

Peraturan BN buat tidak semestinya ada yang tidak baik tetapi BN sendiri takut nak ikut apa yang dia buat. Jadi PAS berani dan cuba ikut apa yang telah diperaturankan oleh BN.

DAP bantah kerana nak jaga periuk nasih pusat hiburan.

Jadi jalan penyelesaian kerana Islam tidak halang orang bukan Islam nak berhibur kerana budaya mereka maka kerajaan Kedah mengenakan syarat pusat hiburan tidak boleh membenarkan orang Islam masuk ke pusat hiburan.

Ini jalan penyelesaian yang baik. Macam juga judi. Tidak bagi orang Ilsam berjudi. Tetapi apakah orang Islam akan ikut?

Oleh sebab itu orang Islam kena faham. Jaga akidah dia baik-baik. Pasal kerajaan dah tulis pusat hiburan untuk orang bukan Islam.

Jadi kalau Islam masuk juga ke pusat hiburan kerana nak berhibur maka tengok-tengok lah akidah tu. Nanti dikatakan orang you ni Islam ke bukan Islam.

Apakah orang itu mahu mengaku “Saya bukan Islam.”

Bahaya!!! Boleh murtad.

Jadi bila pusat hiburan hanya dikunjungi orang bukan Islam maka kita rasa kuranglah sikit pusat hiburan beroperasi.

Biarlah pusat tersebut hanya dikunjungi orang bukan Islam. Bagi orang Islam lebih baik mereka bersama keluarga.

Nak cari hiburan pun biarlah bersama keluarga. Hiburan halal

0 comments:

Post a Comment

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP