Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, April 16, 2012

Umno parti lalang, tadok prinsip mahu bersatu dengan PAS ajaran sesat

MEMANG betul orang kata Umno ni parti lalang tidak ada prinsip langsung. Dia fikir semata-mata kepentingan diri pangkat dan kebendaan.

Orang macam ni boleh buat kawan ke? Kalau dia susah kita nampak muka dia bila dia senang kita pun tak dipandang. Gong memanjang. Nak tengok betul tak betul Umno ni tengok kat foto tu.

Kalau ada akal sekali imbas dah faham, sebenarnya Umno yang tak betul. Ada ke patut dia tuduh PAS parti ajaran sesat malah dia buat seminar lagi pada 11 April lalu.

Ahmad Said Menteri Besar Terengganu, dia peduli apa orang saman ke apa yang penting nafsu dia tercapai. Sekarang dia gembira sampai boleh buat seminar dengan satu tajuk fitnah besar. Hujung dunia memang gitu la.

Apa yang pelik dengan gambar tu?

Tengok tarikh pada 15 April berita dalam Sinar Harian keluar tajuk `Umno sanggup bersatu dengan PAS'. Haru ke Umno ni atau haru biru?

Sah, la tu.

Kalau dah PAS tu parti ajaran sesat sepatutnya Umno buat laporan polis atau Jakim. Suruh Jakim haram parti sesat tu. Bukan mahu bersatu dengan PAS.

PAS kalau dia tahu parti tu ajaran tak betul dia tak nak kawan. Boleh la kawan atas dasar bekerjasamalah kamu dalam perkara kebaikan dan taqwa. Ini ayat 2 dalam surah al-Maidah.

Namun kalau orang mengaku Islam tetapi tidak betul dan bila tidak betul dia menzalimi Allah SWT maka ... dan janganlah kamu bekerjasama dalam perkara dosa dan permusuhan dalam ayat yang sama.

Jadi Umno ada kuasa boleh tangkap dan lepas mana-mana yang dia kehendaki. Kalau dia nak tangkap Ayah Pin penyebar ajaran sesat dia boleh tangkap. Macam tagkap Rasul Melayu tetapi Ayah Pin orang Umno.

Pengaruh Ayah Pin hebat di Besut. Ia untungkan Umno kerana Ayah Pin tidak suka sangat PAS yang kacau dia maka Umno biarkan, tidak ditangkap.

Sedangkan Rasul Melayu ditangkap dengan mudah dan didakwa di mahkamah syariah.

Apakah PAS ajaran sesatu atau Umno? Anda baca anda nilai dan anda akan tahu siapa yang sesat.

0 comments:

Post a Comment

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP