Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, September 30, 2010

Tentara AS: Saddam Hussein tersenyum sebelum dihukum mati

Sebuah surat khabar Jordan melaporkan bahawa seorang tentera Amerika membenarkan bahawa bekas presiden Saddam Hussein kelihatan tersenyum sebelum pelaksanaan hukuman mati terhadapnya dilakukan.

Surat khabar Iris Yordan telah mendapatkan sejumlah mesej media AS yang dihantar oleh seorang tentera AS kepada isterinya yang menggambarkan saat-saat terakhir dalam kehidupan bekas Presiden Iraq Saddam Hussein.

Tentera AS tersebut menggambarkan pada saat akan dilakukan pelaksanaan eksekusi mati terhadap Presiden Saddam Hussein, tentera Amerika itu melihat Saddam lebih dekat dengan keajaiban dan tersenyum dalam menghadapi kematiannya.

Surat kabar itu menambah, mengutip perkataan tentera Amerika tersebut yang mengatakan: "Saddam tersenyum selepas sebutan kesaksiannya sebelum eksekusi, terus tersenyum sampai dia meninggal, hal ini menunjukkan bahawa Saddam seperti sedang melihat sesuatu yang membuat hatinya senang dan kerana itu mengulang sebutan kalimah syahadatnya lebih daripada sekali sampai dia meninggal. "

Sebahagian daripada apa yang dinyatakan dalam surat itu, menurut surat khabar Jordan adalah: "Saddam terlihat tegar, sementara para eksekutornya terlihat takut, beberapa dari mereka gementar ketakutan dan yang lain untuk menutup ketakutan menutup wajahnya dengan penutup wajah menyembunyikan kepanikan mereka. Saya hampir keluar dari ruangan eksekusi, ketika saya melihat Saddam tersenyum setelah dia mengatakan simbol kaum muslimin (Laa Ilaha Illallah Muhammad Rasulullah / tidak ada tuhan selain Allah, Muhammad adalah utusan Allah) .. Saya berkata pada diriku sendiri, tampaknya tempat ini penuh dengan bahan letupan yang terkunci dalam eksekusi. Ini adalah kesimpulan yang normal. Hal ini tidak terbayangkan bahawa seseorang tertawa beberapa saat sebelum eksekusi terhadapnya dilakukan. "

"Saya yakinkan anda bahawa dia (Saddam) tersenyum seperti ia melihat sesuatu yang tiba-tiba muncul di depan matanya .. kemudian ia mengulangi simbol kekuatan umat Islam dan sejenisnya mungkin kejadian ini mempunyai mesej moral yang kuat .. Percayalah, aku telah melihat sesuatu! " tegas tentera AS tersebut. (fq / imo)

0 comments:

Post a Comment

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP