Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, November 7, 2010

Organisasi Zionis kuasai tanah Palestin di al-Quds

Al-Quds, Palestin: Sumber harian Ibrani, mendedahkan, beberapa organisasi Zionis secara terangan atau sembunyi dan dengan sokongan rasmi kerajaan Zionis menguasai sejumlah tanah pertanian milik Palestin di al-Quds.

Dalam sebuah laman elektronik Haaretz menyebutkan, kerajaan Zionis melakukan pencerobohan terhadap tanah pertanian milik warga Silwan dan Kota Lama al-Quds bagi beberapa organisasi Zionis radikal, Atirat Cohenem dan Elad, tanpa isyarat apapun, sebagaimana terdapat dalam undang-undang Zionis, selain simbol agama yang dibawa sejumlah organisasi tersebut.

Media Zionis memantau ada tiga kawasan yang diajukan kerajaan untuk diakui sebagai milik ketiga organisasi Zionis. Namun berdasarkan pantau media ini, kerajaan mengecualikan puluhan kawasan lainya yang telah diceroboh dahulu oleh pertubuhan Zionis di luar negeri.

Sebanyak tujuh pertubuhan Zionis dan organisasi lain yang tidak berdaftar, bergabung dalam organisasi Elad bagi penempatan Zionis. Mereka telah sepakat dengan kerajaan untuk merahsiakan undang-undang ini, setelah terjadinya perselisihan dengan kumpulan kiri Zionis.

Sementara itu, secretariat organisasi penempatan mengatakan, tujuan dari yahudisasi wilayah al-Quds timur. (Asy)

0 comments:

Post a Comment

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP