Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, June 6, 2012

Busuk hati Khaled, Menteri Pengajian Tinggi

"KENAPA kau dilahirkan sebagai manusia, kan lebih baik kau dilahirkan sebagai haiwan." Ucapan seperti ini amat sesuai untuk Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Khaled Nordin sebagai membalas hati busuk beliau.

Dalam bahas Rafizi dengan Khairy di Sinar, Shah Alam, Rafizi menyebut pendidikan percuma boleh buat sekiranya Pakatan Rakyat memerintah Malaysia kerana untuk berbuat demikian ia adalah bidang kuasa kerajaan pusat.

Apa punya bengong menteri yang kata ada pelajaran bila mereka kalah berhujah terutama dalam debat Rafizi vs Khairy baru-baru ini, menteri tak cerdik itu menyekat hak pelajar Unisel mendapat pinjaman PTPTN.

Ini tanda-tanda kejatuhan BN. Ia menunjukkan sikap asobiyyahnya keterlaluan. Hanya membela dan menolong puak mereka dan melakukan kezaliman keatas puak bukan mereka.

Mereka yang mengwujudkan jurang pemisahan antara orang BN dan PR. Sebelum itu mereka mengwujudkan pemisahan orang Umno dengan Pas. Orang PAs dinafikan mendapat baja subsidi. Mereka menyekat dan melengahkan gran perkapita kepada kelantan.

Semua kerja busuk ini dilakukan Umno kerana tidak puas hati mereka kalah di Kelantan. Mereka tidak puas hati rakyat sokong PAS.

Sekarang Selangor pula menjadi mangsa Umno. Umno oh Umno bila kamu mahu bertaubat. Insaflah Umno neraka menanti mereka yang membuat kejahatan dan hati busuk.

Berita berkiatan:

Khaled Nordin arah PTPTN sekat pinjaman Unisel?
Jamilah Kamarudin | June 6, 2012

Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli berkata, dakwaan ini jelas dibuktikan Khaled melalui laman sosial Twitter yang disiarkan kelmarin.

PETALING JAYA: Menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Khaled Nordin didakwa mengamalkan politik dendam apabila menyekat pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) kepada pelajar Universiti Industri Selangor (Unisel).

Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli berkata, dakwaan ini jelas dibuktikan Khaled melalui laman sosial Twitter yang disiarkan malam tadi.

“Unisel boleh hapuskan yuran, dengan sendirinya memenuhi matlamat pendidikan percuma dan penutupan PTPTN yang dilaungkan Anuar (Naib Canselor Unisel) dan Pakatan,” Khaled dipetik akaun twitter miliknya.

Menurut Rafizi, kenyataan Khaled ini sekaligus menimbulkan persoalan sama ada beliau sendiri yang mengarahkan PTPTN menyekat pinjaman kepada pelajar Unisel.

“Gelagat beliau yang seolah-olah meraikan kepayahan ribuan pelajar dan mengamalkan politik dendam menimbulkan tanda tanya yang lebih besar.

Politik dendam
“Apakah beliau sendiri yang mengarahkan PTPTN menyekat pinjaman kepada pelajar Unisel sebagai sebahagian dari mainan politik dendam Umno-Barisan Nasional (BN)?,” soalnya dalam sidang media di ibu pejabat PKR di sini hari ini.

Sehubungan itu, beliau mencabar Khaled membuat penjelasan sama ada dakwaan ini benar.
Jika tidak benar, Rafizi menggesa Khaled perlu bertanggungjawab campur tangan dan memastikan tindakan yang zalim ini tidak akan berlaku lagi di masa akan datang.

“Jika benar tindakan ini perlu dikutuk dan beliau perlu meletakkan jawatan kerana mengamalkan politik dendam yang tidak lagi sesuai dengan politik mutakhir,” katanya.

PTPN dilaporkan mula menghentikan pinjaman kepada pelajar semester baru Unisel sejak tiga bulan lalu.

Walaupun Pakatan Rakyat meyokong pendidikan percuma, namun beliau menegaskan sebarang perubahan dalam model pendidikan tinggi hanya boleh dilaksanakan mengikut bidang kuasa Pusat.

Disebabkan ini, beliau berkata jawatan Khaled selayaknya perlu digantikan dengan Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin yang dilihat lebih bersikap profesional dan matang dalam isu pendidikan.

0 comments:

Post a Comment

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP