Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, March 4, 2011

Jangan bayar saman ekor

Biar penuh satu mahkamah kena saman polis. Kita pun tolong loyar... kaya loyar. Tentu loyar pun setuju kalau semua rakyat Malaysia tidak bayar saman. Selagi kita bodoh selagi itu kerajaan buli kita.

Kerajaan pinpinan Najib sekarang sedang mencari cebisan wang. Lebih kurang pengemis juga la tu. Untuk belanja pilihan raya umum ke 13 akan datang.

Tiada wang umno tidak akan bleh memerintah Malaysia. Itu yang Najib kata Islam apa kalau misin papa kedana. Tetapi kaya dia merompak wang rakyat.

Islam apa kalau kaya merompak wang rakyat. Ini kita bagi pulang sama Najib. Miskin baik tak apa jangan kaya jahat merompak wang rakyat.

Memang zaman Islam dahulu pemerintah Islam miskin tetapi rakyat dia kaya. Pemerintah Islam tidak kaut wang untuk isteri, anak dan keluarga mereka.

Keluarga mereka kena pandai cara harta sendiri. Bukan ambil kesempatan diatas pemerintahan laki dan bapa dia.

Pemerintah Islam dahulu memang rakyat didahulukan macam la sekarang ni bawah Najib rakyat didahulukan tetapi lepas dia sapu dahulu.

Apa yang penting jangan bayar saman. Kalau JPJ blacklist saman sahaja JPJ. Dia penguatkuasa bukan penghukum. Penghukum ialah mahkamah.... Hakim.

Penguatkuasa tidak boleh menghukum. Bila dia blacklist itu dia telah menghukum pengguna. Kita lawan dia

0 comments:

Post a Comment

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP