Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, August 31, 2011

Pemimpin Melayu Umno = tali barut penjajah

Semalam meraikan raya Aidilfitri, hari ini sambut merdeka tetapi pemikiran kita masih belum merdeka. Lebih kurang sama zaman jahiliah. Tidak bertamadun.

Sepatutnya kalau sudah merdeka kita sudha jadi rakyat bertamadun. Bila jadi rakyat bertamadun kita akan menjalani kehidupan yang betul dan baik diterima umum.

(Umno tali barut Yahudi kerana bersekongkol dengan Apco. Dulu dengan penjajah British)

Sebaliknya kita menjadi pihak yang banyak membuat fitnah. Malah mereka fitnah semata-mata mahu selamat pangkat harta dan kedudukan.

Kalau zaman jahiliah suka berperang dan membunuh sehingga tawanan perang menjadi hamba yang boleh dijual dikedai jual hamba, zaman sekarang pun masih lebih kurang dengan zaman itu.

Membunuh untuk mengekalkan kuasa. Kes Antatuya yang dikaitkan dengan pembunuhan melibatkan ketua kerajaan negara Malaysia sangat memilukan rakyatnya.

Bagaimanapun orang umpama ini masih mampu berjenaka. Malah menutup ruang yang mereka tidak terlibat sedangkan bisnes pembelaian kapal selama melibatkan kerajaan.

Altantuya pula dikaitkan dengan orang tengah dalam perniagaan tersebut. Jadi siasatan perlu ada kuasa kebebasan sebaliknya kuasa siasat dikawal oleh mereka yang bergelar pemimpin.

Kemudian memfitnah untuk mengekalkan kuasa. Menjalan fitnah video seks keatas Anwar Ibrahim. Mengaibkan beliau sehingga kawan itu dirasakan tidak ada anak bini.

Mana mahu taruk muka anak bini Anwar bila fitnah dijalankan sebegitu rupa. Nasib baik Anwar ini orang yang cekal dan tabah masih sanggup berdepan dengan fitnah macammana kalau orang yang lemah semanagt.

Dalam isu merdeka ini pula dok fitnah pula ke Mat Sabu. Kononnya mereka inilah perjuang mderdeka tetapi mereka sebenar sedar yang mereak bukan daripada parti perjuangan merdeka tetapi parti mengampu penjajah. Boleh dikatakan talibarut penjajah.

Mereka jaja Mta Sabu dok sokong komunis. Komunis dengan perjuangan Islam itu berbeza.

Apa yang Mohamad Sabu nak cerita ialah filem Bukit Kepong itu tidak sesuai atau memang tidak kena dengan sambutan kemerdekaan.

Asasnya kita berjuang menuntut kemerdekaan daripada penjajah British bukan komunis. Itu satu.

Satu lagi filem itu dibuat Jins Shmasudin orang Umno jadi dia buat ikut pemikiran Umno yang tidak pernah pun berjuang menuntut kemerdekaan sebaliknya jadi pak turut penjajah je.

Kalau kita tengok filem Sarjan Hasan P Ramlee pula. Ada rakyat kita jadi tali barut penjajah dan ada rakyat kita jadi tali barut Jepun.

Tetapi dalam masa itu perjuang akan mengambil sikap memerhati sebab dok tengok gajah sama gajah bertempur. Jangan jadi pelanduk mati dah la.

Jadi nak elak jadi pelanduk mati ditengah lebih baik pejuang tunggu dan tengok kerana kedua-duanya musuh negara kita.

Ada yang cerita masa itu pejuang komunis menyebelahi inggeris masa bertempur dengan Jepun. Seleaps jepun kalah mereka tuntut kemerdekaan. Tetapi ditubuh pengganas. Lalu inggeris bersama melayu tali barut berperang dengan komunis.

Dalam masa sama perjuang Islam meningkatkan kekuatan mereka untuk menuntut kemerdekaan. Jadi dalam masa itu Inggeris dan melayu umno tali barut menghadapi tekanan komunis dan perjuang Islam.

Jadi tidak hairan dalam masa itu ada perjuang Islam akan mengambil langkah bersama dengan komunis untuk menghalau Inggeris. Sama juga komunis bersama dengan British lawan Jepun. Itu perkara biasa la beb.

Jadi apa yang Mat sabu nak sampaikan itu begitulah kira-kiranya. Jadi orang yang serang Bukit Kepong itu adalah perjuang tidak semstinya mereka itu komunis.

Kerana mereka menentang penjajah masa itu. Tahun 1950 belum merdeka beb.

Nak ceritanya apa yang jelas dan tersirat dengan nyata ialah Umno memang jelas lagi bersuluh dia hasil daripada tali barut penjejah.

0 comments:

Post a Comment

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP