Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, August 4, 2011

Najib jatuh Pakatan takda peluang Putrajaya

PAS dedahkan ada gerakan jatuhkan Najib daripada PM. Tun Mahathir pun sekarang lebih senyap dalam memperkatakan tentang Najib.

Nampak sangat Mahathir resah dengan isu yang melanda Najib. Mahathir mahu Najib kendali Malaysia ikut style dia. Tangani Bersih ikut gaya dia. Akhirnya Najib terperangkap.

Mahathir terdiam bila serangan kepada Najib pelbagai penjuru. Umno bertambah cemas. Malah kompenan dalam BN ikut bimbang, merasakan peluang bertepek jadi kerajaan sudah gelap.

Apakah selepas ini MCA, MIC, Gerakan, PPP dan lain-lain akan cari pelindungan baru. Mungkin MCA dan MIC akan dibiarkan setia bersama BN tetapi bagi Gerakan dan parti lain ia boleh berkubur kalau tidak bersama pemerintah.

Parti kecil dalam BN cukup tekun study ikuti perkembangan politik Umno. Mereka rasa Najib sudah liabiliti kepada BN. Ia bukan sahaja cara Najib tangani Bersih 2.0 malah gara-gara Najib terlalu tunduk dengan Datin Seri Rosmah.

Rosmah sudah macam Imelda Marcos di Filipina. Dia boleh shopping jutaan ringgit dalam masa rakyat menderita kenaikan harga barang. Harga barang naik 200 peratus, Rosmah belanja RM24 juta. Langsung tidak fikir rakyat.

Ada la dia fikir sekolah budak kecil tapi banyak yang sapu kat dia. Tambah peruntukan untuk dia lagi sapu.

Buat undang-undang kurangkan cukai untuk import lebih banyak barangan dalaman brand luar negeri. Suami dia boleh ikut lulus pulak tu.

Bagaimana pun Rosmah bini Najib ini, untungkan Pakatan. Makin lama najib duduk situ makin untungkan Pakatan.

Jadi jangan ada yang desak Najib letak jawatan. Biarlah dia di situ secara aman sehingga PRU ke 13.

Berita berkaitan:

Gerakan jatuhkan Najib dalam Umno: PAS

PAS hari ini mendakwa wujudnya 'gerakan' dalam Umno untuk menyingkirkan Datuk Seri Najib Abdul Razak sebagai perdana menteri.

Setiausaha agung PAS Datuk Mustafa Ali berkata gerakan tersebut bagi menjatuhkan Najib sebelum pilihan raya umum ke-13 kerana presiden Umno dilihat sebagai "liabiliti kepada BN".

"Ada gerakan serius yang meminta supaya Najib daripada perdana menteri.

"Najib dan Rosmah dilihat liabiliti kepada BN kerana pada waktu ini ia memberi kesan negatif kepada pilihan umum akan datang," katanya dalam satu sidang media di Kuala Lumpur.

Beliau juga mendakwa laporan yang mengaitkan pemimpin PAS dalam pakatan sulit untuk menaikkan ahli parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah sebagai ketua pembangkang yang baru - bagi menggantikan Datuk Seri Anwar Ibrahim - hanya satu usaha mengalihkan perhatian daripada gerakan dalam Umno tersebut.

0 comments:

Post a Comment

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP