Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, June 12, 2011

Mana satu nak sokong Kelantan ke Terengganu

MALAM tadi tak tahu mana nak sokong Terengganu ke Kelantan. Ikut asobiyah mesti sokong Terengganu, negeri kelahiran dan keturunan mak bapak tetapi ikut perjuangan mesti sokong Kelantan.

Orang kata mana boleh campur politik, sukan. Sapa kata? Sentimen itu kena ada. Sebab negara dunia pernah pulau sukan kerana sebab tertentu. Apakah itu bukan politik campuri sukan?

Anak-anak aku sokong Terengganu walaupun dia sedar dia bukan lagi kelahiran Terengganu. Mungkin dia masih ingat keluarga berasal Terengganu pasal selalu balik Terengganu.

Aku jadi berbelah bagi lagi. Anak dah sokong Terengganu tetapi aku masih mahu sokong Kelantan pasal negeri Pas.

Aku tidak mahu sokong Terengganu pasal Ahmad Said… pasal negeri Umno.
Namun main bola bukan lahir dari keimanan. Nama je Kelantan tetapi tidak semestinya semua main bola kerana cinta Islam. Main bola untuk dakwah… tidak.

Mereka main boleh kerana dakwah hanya pemuda Pas. Pasukan negeri nak kejar piala FA yang berat tu.

Jadi takpa lah tak sokong Kelantan. Lagipun Kelantan kalah semangat juangnya. Jadi aku nak ambil kesempatan rai kemenangan Terengganu.

Ialah pasal Terengganu menang. Kalau kalah kena sokong Kelantan.

0 comments:

Post a Comment

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP